Bereken uw prijs en bekijk de beschikbaarheid!

Preis berechnen und Verfügbarkeit prüfen!

Corona COVID-19

Update 29-5-2020 / Corona COVID-19
Veelgestelde vragen coronavirus

Onze gasten hebben veel vragen en zorgen met betrekking tot het coronavirus (COVID-19). Camping De Nollen volgt de ontwikkelingen en de adviezen van het RIVM en de overheid op de voet en neemt passende maatregelen voor de veiligheid en hygiëne van onze gasten en medewerkers.

Hieronder hebben we de veel gestelde vragen van onze gasten opgesomd. Heeft u aanvullende vragen, dan staan wij u graag te woord via info@denollen.nl of telefoonnummer 0224 581281.

Veelgestelde vragen

  1. Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus (COVID-19)
  2. Kan ik mijn vakantie annuleren en voor het door mij betaalde bedrag een voucher ontvangen?
  3. Kan ik mijn vakantie annuleren en mijn geld terugontvangen?
  4. Ik wil mijn vakantie annuleren en gebruik maken van mijn annuleringsverzekering
  5. Kan ik mijn vakantie omboeken naar een latere datum in 2020?
  6. Welke maatregelen zijn er momenteel van toepassing tijdens een verblijf op De Nollen?

1. Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus (COVID-19)?

Momenteel mogen we gasten op zowel toeristische, seizoen als vaste plaatsen en in huurobjecten toelaten. Het is daarbij wel van belang dat u over eigen sanitaire voorzieningen beschikt, onze sanitairgebouwen mogen namelijk vooralsnog tot 1 juli 2020 niet open. De stortplaats voor uw chemisch toilet is wel beschikbaar. 

2. Kan ik mijn vakantie annuleren en voor het door mij betaalde bedrag een voucher ontvangen?

De landelijke brancheorganisatie voor recreatie- en watersportbedrijven, HISWA-RECRON, heeft, na afstemming met de Autoriteit Consument en Markt (ACM), het ministerie van Economische Zaken & Klimaat en de ANWB, een voucherregeling ontwikkeld. Deze voucher voor toeristische plaatsen en huurobjecten geeft recht om, voor hetzelfde als het door u betaalde bedrag, een verblijf bij De Nollen op een later tijdstip te boeken.

De voorwaarden die van toepassing zijn, vindt u hier: www.hiswarecron.nl/voucher-voorwaarden.

Naast deze compensatie-voucher, biedt De Nollen u als gewaardeerde gast graag de volgende extra compensaties (alleen voor boekingen gemaakt vóór 6-5-2020):

  1. U ontvangt van ons, dus bovenop de HISWA-RECRON voucherwaarde, 5% extra compensatie. Uw voucher krijgt bij ons dus een waarde van 105% van het door u betaalde bedrag.
  2. De voucher is bij ons geldig voor aankomsten tot 1 oktober 2022. Dus maar liefst in totaal bijna 30 maanden (3 seizoenen) in plaats van de standaard 12 maanden.
  3. Bij aankomst en inlevering van de voucher, ontvangt u een in onze horeca te besteden tegoedbon ter waarde van € 20 (1 tegoedbon per hoofdboeker, ook als u meerdere boekingen annuleert).
  4. Indien u een Voorseizoen- of Mei Plus arrangement geboekt heeft, bieden we u de volgende mogelijkheden:

a. U annuleert de gehele boeking en maakt gebruik van bovenstaande voucherregeling.
b. U komt binnen de arrangements-periode naar de camping zodra dit weer mogelijk is. U betaalt het gehele arrangement en ontvangt een voucher met een waarde die gelijk is aan het aantal binnen het arrangement vallende nachten dat de camping gesloten was. De waarde per nacht wordt berekend d.m.v. het delen van de arrangementsprijs door het aantal nachten dat het arrangement duurt. U ontvangt uiteraard ook de compensatie genoemd onder 1 t/m 3. 

Om de voucher voor u in orde te kunnen maken, hebben we slechts een korte reactie via e-mail met vermelding van het reserveringsnummer van u nodig. Geef in deze e-mail aan dat u annuleert en gebruik wilt maken van de HISWA-RECRON voucher regeling. U ontvangt vervolgens binnen een week een e-mail met de voucher van ons. De annulering/voucheraanvraag moet voor 1 juli 2020 bij ons binnen zijn. Bij boeking met een voucher kan geen gebruik worden gemaakt van het Annuleringsfonds Compleet.

3. Kan ik mijn vakantie annuleren en mijn geld terugontvangen?

Mocht u er voor kiezen uw vakantie te annuleren en geen gebruik willen maken van de voucherregeling, dan gelden de RECRON annuleringsvoorwaarden:

Wij hanteren de annuleringsvoorwaarden van RECRON:

  • Meer dan 3 maanden vóór dag van aankomst geldig annuleren betekent 15% betalen
  • 3 tot 2 maanden vóór dag van aankomst geldig annuleren betekent 50% betalen
  • 2 tot 1 maand vóór dag van aankomst geldig annuleren betekent 75% betalen
  • Binnen 1 maand vóór dag van aankomst geldig annuleren betekent 90% betalen
  • Op dag van aankomst geldig annuleren betekent 100% betalen

De RECRON voorwaarden zijn te downloaden via www.denollen.nl/nl/voorwaarden-camping-de-nollen-bv en www.hiswarecron.nl.

4. Ik wil mijn vakantie annuleren en gebruikmaken van mijn annuleringsverzekering/fonds

Mocht u uw verblijf willen annuleren en hiervoor uw annuleringsverzekering willen inroepen, raden wij u aan vooraf contact op te nemen met uw verzekeraar. De voorwaarden verschillen namelijk per verzekeraar.

Heeft u het annuleringsfonds van De Nollen bij boeking afgesloten? Dan kunt u de voorwaarden inzien via www.denollen.nl/nl/voorwaarden-camping-de-nollen-bv. Het Annuleringsfonds Basis biedt bij annulering in de huidige omstandigheden geen dekking, het Annuleringsfonds Compleet biedt wel dekking.

5. Kan ik mijn vakantie omboeken naar een latere datum in 2020?

Omboeken naar een latere datum in 2020 is zonder bijkomende kosten mogelijk. Stuur in dit geval een mail met uw wensen naar info@denollen.nl.

6. Welke maatregelen zijn er momenteel van toepassing tijdens een verblijf op De Nollen?

Uiteraard vragen we u de geldende regelgeving en RIVM-adviezen op te volgen. Dus houdt minimaal 1,5 meter afstand (ook tot onze medewerkers), voorkom groepsvorming en neem de hygiënemaatregelen in acht. Wij (en de gemeente) zullen hierop zo nodig moeten controleren. Om uw verblijf zo prettig mogelijk te laten verlopen, hebben we een gedragscode opgesteld.

Per afdeling gelden de volgende maatregelen en bijzonderheden:

  • Receptie: kom alleen naar de receptie als dit echt nodig is. Onze voorkeur gaat uit naar contact via de telefoon of e-mail. De receptie is geopend van 08.30 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17.30 uur. Buiten deze tijden kunt u ons voor dringende zaken telefonisch bereiken op nummer 0224 581281. We laten maximaal één persoon tegelijkertijd in de receptie toe.
  • Supermarkt: we voeren vooralsnog een beperkt assortiment. Broodjes bakken we alleen op bestelling. U kunt voor 20.00 uur de dag ervoor bestellen via het briefje dat op de tafel voor de receptie ligt of via een e-mail. De supermarkt is geopend van 08.30 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17.30 uur. Gebruik van een door ons ontsmet winkelmandje is verplicht, we laten maximaal 4 personen tegelijkertijd binnen. Volg de aangegeven looproute en kom in uw eentje naar de supermarkt.
  • Horeca: u kunt (op bestelling) eten afhalen en meenemen naar uw eigen plek. Vanaf 1 juni is het terras geopend en kunt u ook (uitsluitend na reservering) binnen terecht. De horeca is geopend van donderdag t/m zondag van 17.00 tot 20.00 uur, bestellen en reserveren kan op dezelfde dagen vanaf 14.00 uur op telefoonnummer 06 21 94 42 17. We verzoeken u vriendelijk om onze huisregels na te leven.
  • Sanitairgebouwen: deze blijven vooralsnog tot 1 juli a.s. gesloten. De stortplaats voor uw chemisch toilet is wel beschikbaar.
  • Animatie en spelen: vanaf 9 mei hebben we in de weekenden een coronaproof en door de Gemeente Schagen goedgekeurd animatieprogramma. De speeltuinen en het evenemententerrein zijn geopend. Let op dat u toezicht houdt op uw kinderen. Bij te grote drukte kunnen we de speeltuinen en het evenemententerrein alsnog gaan afsluiten.
  • Betalen: graag uitsluitend contactloos of met pin.

Ondanks deze aanpassingen, kan het voorkomen dat we aanvullende regelingen moeten maken, mogelijk ook onaangekondigd.